Tips

Hieronder staan enkele tips gegeven om direct te kunnen starten met een gezondere leefstijl!

  • Eet niet te weinig. Door heel weinig te eten, gaat je lichaam in de spaarstand. Op deze manier kun je wel tijdelijk afvallen, maar wanneer je weer meer gaat eten kom je weer aan. Gezond en voldoende eten is belangrijk.
  • Dagelijks minstens 30 minuten bewegen is goed voor je lichaam.
  • Zorg voor voldoende nachtrust. Voldoende nachtrust zorgt ervoor dat er minder schommelingen zijn in de hormoonspiegels (die betrokken zijn bij eetlust zijn), waardoor deze goed in balans blijven.
  • Drink voldoende water, water zorgt voor een goede vertering van de dagelijkse vezels en geeft een verzadigd gevoel.
  • Eet regelmatig. Sla geen maaltijden over en eet op vaste tijden, dit zorgt voor ritme in de voedingspatroon en voorkomt het bekende hongergevoel
  • Wie van een kleiner bord eet, vermindert de calorie inname duidelijk, terwijl het verzadigingsgevoel niet veranderd. (de meeste mensen eten niet tot ze verzadigd zijn, maar tot het bord leeg is)
  • Houd je tijdens het boodschappen doen strikt aan je boodschappenlijst en ga nooit met honger boodschappen doen!!
  • Eet langzaam.
    Wanneer je langzaam eet, eet je automatisch ook minder. Het fijne is dat je honger gevoel net zo lang wegblijft dan wanneer je gewoon eet.